Handelsbetingelser

Hos Nordens Lys handler du med en 100% dansk ejet virksomhed.

Vores fysiske butik finder du i:

Nordens Lys
Rødovre Centrum, 1 sal. Butik 234.
2610 Rødovre
Mail: info@nordens-lys.dk
Tlf: 29779960

Åbningstider:
Mandag til fredag kl. 10.00  19.00
Lørdag & søndag kl. 10.00 – 17.00
Helligdage, juledage kan ses på: 
www.roedovrecentrum.dk/information/aabningstider/

Telefontid følger butikkens åbningstider.
Tlf. nr. 29779960

Hovedkontor:
FEbelysning ApS
Arnold Nielsens Boulevard 68, 2650 Hvidovre

CVR-nummer: 40802746

Når du handler på Nordens lys hjemmeside, accepterer du automatisk nedenstående betingelser.

Vi anbefaler du læser betingelserne grundigt igennem, inden du handler. Derved kan vi give dig den bedst mulige oplevelse hos os.


Handelsbetingelser

Dette dokument er Nordens Lys’ (herefter benævnt NL) interne politik og procesbeskrivelse, som har til hensigt at tydeliggøre NL’s politikker og processer om databeskyttelsespolitik i medfør af databeskyttelsesforordningens artikel 13.


Politik
NL er en webshop, der beskæftiger sig med salg af belysning. NL har adresse i Rødovre Centrum butik 234. Febelysning, Arnold Nielsens boulevard 68 2650 Hvidovre.

Levering
Leveringstiden er 1-3 dage, hvis den pågældende vare er på lager. Hvis den pågældende vare ikke er på lager, kan der forekomme en ekstra leveringstid på 1-3 uger afhængig af den involverede leverandørs leveringstider.

Leveringstider fra vores leverandører
Vi gør opmærksom på at leveringstider er vejledende, i forhold til den pågældende leverandørs leveringstid. Indimellem oplever vi at leverandører skubber en leveringstid og i denne situation, vil vi kontakte dig, med yderligere information.

 

Købsproces når du handler hos Nordens Lys
Når du har lagt alle ønskede varer i kurven, beder vi dig udfylde dine personlige oplysninger såsom navn, adresse, e-mail og kortoplysninger til sikker betaling.

Alle priser er i DKK. Herefter modtager du en bekræftelse og endelig faktura.

Vi pakker din ordre så snart vi modtager din bestilling, og trækker først beløbet når din ordre er klar til afsendelse eller afhentning. Har du bestilt via Click & Collect, vil du blive kontaktet af en af butikkens medarbejdere, når din ordre er klar til afhentning.

Har du aftalt levering af din ordre, kontakter vi dig og bekræfter leveringstidspunktet.

Skulle vi modtage dele af din samlede ordre bestående af flere varer, vil vi selvfølgelig kontakte dig, så du har mulighed for at afhente første del. Ønsker du derimod at vente til hele ordren er klar, opbevarer vi gerne første del for dig.

Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os på tlf. 29779960 eller mail info@nordens-lys.dk

 
Betaling
Hos Nordens-lys.dk kan du betale med følgende betalingskort:

Dankort, VISA, Mastercard, Maestro, VISA debit samt MobilePay.
Alle priser er inklusiv 25% moms.
Pengene trækkes fra betalingskortet, når varen afsendes fra Nordens Lys.


Returnering
Når du køber en vare på www.nordens-lys.dk, har du 14 dages fuld returret.
(Julegaver kan byttes til og med 10. januar. Husk at tilføje "julegave" i notefeltet ved check out inden betaling.)

Fuld returret kræver at varen på ingen måde er beskadiget, samt SKAL varen returneres i original ubeskadiget emballage.

I forbindelse med kampagner - Gift with Purchase, hvor du har fået en gave med dit køb, skal denne returneres med de øvrige varer.

For at varen kan returneres, må varen IKKE være taget i brug.

Enkelte varer er plomberet for at sikre varens kvalitet, herunder ubehandlet messing og glasvarer. Hvis plomberingen brydes, kan varen ikke returneres. Er varen plomberet, vil dette være noteret i varebeskrivelsen for det enkelte produkt på hjemmesiden og/eller vedlagt som vejledning på det specifikke produkt i varens kasse. Vi opfordrer til at alle vedlagte vejledninger læses ved modtagelse af produktet.

Varer kan returneres i vores fysiske butik på 1. sal i Rødovre Centrum (butik 234) eller sendes retur via returlabel til 49,- der kan købes her.

VIGTIGT: Når du returnerer via returlabel skal du sende os en mail og informere om returneringen på info@nordens-lys.dk

Du kan IKKE fortryde dit køb ved at nægte modtagelse af varen eller ved ikke at afhente pakken i pakkeshop uden samtidig at give os besked på info@nordens-lys.dk. Hvis du afviser en pakke eller ikke henter den vil du blive opkrævet 49,- for returfragten. Dette beløb modregnes varens værdi på den pågældende ordre.

Har du mistet din returlabel bedes du kontakte butikken på info@nordens-lys.dk

 

Reklamation
Varer købt på nordens-lys.dk eller i Nordens Lys forretning kan reklameres inden for 2 år ved fremvisning af original faktura eller original kvittering. Hvis en af disse ikke kan fremvises bortfalder reklamationsretten. 

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du skal reklamere inden for "rimelig tid" efter, at du har opdaget mangler på varen. Hvis du reklamerer inden for 60 dage fra købsdato efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 

Ved oprettelse af en reklamation skal der forventet 1-4 ugers behandlingstid altefter omstændigheden for den givne reklamationsvare.

Som kunde har du altid 24 mdr. reklamationsret. 
Dette skal ske skrifteligt via vores mail: info@nordens-lys.dk, ved en uddybende forklaring af varens defekthed og billeder af den defekte vare. Henvendelser vil blive behandlet indenfor 24 timer på hverdage.


Reklamation ved transportskader
Er varen beskadiget under transport henviser vi til at læse mere under afsnittet Fragt & Levering.

Forbehold
Nordens-lys tager forbehold for udsolgte varer, forsinkelser og leveranceændringer fra vores leverandører, samt billed-, pris- og trykfejl.

I forbindelse med returnering eller afbestilling af et eller flere specialproduceret produkter, kan der være forbundet gebyr.

Gebyret vil variere alt efter produkttype og leverandør.

Nordens Lys forbeholder os retten til at afvise ordre hvor individuelle rabatkoder anvendes sammen med andre rabatter, og/eller mængderabatter.

Klage
Ønsker du at klage over et produkt, beder vi dig kontakte os på:

Mail: info@nordens-lys.dk
Henvendelser vil blive behandlet indenfor 24 timer.
 

Persondatapolitik

Behandling af personoplysninger
I forbindelse med vores arbejde, indsamler vi personoplysninger, for at gennemføre salg af vores produkter. Vi behandler følgende oplysninger:

· Navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse.

· Betalingsoplysninger (kredit- og dankortoplysninger)


Formålet med indsamling af personoplysninger
Formålet med indsamlingen af personoplysninger er at behandle og gennemføre ordrer, når du som kunde bestiller et produkt via webshoppen. Oplysningerne behandles således for at sikre, at du får de ønskede produkter, herunder, at der sker korrekt levering, returnering og reklamation.

Retsgrundlaget for indsamling og behandling
Vi behandler personoplysningerne på baggrund af opfyldelse af en kontrakt (køb af produkter) på kundens anmodning, jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b.

Overførsel af personoplysninger
Vi overfører personoplysninger til databehandlere, der udfører tjenesteydelser for NL, herunder fx cloudservices. Vores databehandlere er underlagt minimum de samme sikkerhedskrav, som vi selv er og vi har ingen selvstændig ret til at benytte data. Vores databehandlere er hjemmehørende i EU/EØS og/eller et sikkert tredjeland (USA eller Canada).

Vi videregiver personoplysninger til vores kunder om dem selv. Vi overfører, deler eller videregiver ikke personoplysninger til andre end de ovenstående.

For at kunne yde en vis standard af service, opbevarer vi kontaktoplysninger som telefonnummer og e-mail, samt navn og adresse ved køb, samt information om købte varer, for at kunne yde service i tilfælde af garantier, returvarer samt reklamationer. Vi gemmer som udgangspunkt disse data i op til 2 år ift. købsdatoen jf. dansk forbrugslov, men begrænser os ikke til længerevarende opbevaring. NL er dataansvarlig i disse tilfælde af opbevaring af data.

NL har følgende databehandlere; Shopify, Microsoft, Shipmondo og Nets.

Vores hjemmeside er baseret på Shopify’s platform, hvorfor Shopify er databehandler og har adgang til disse data. Data vil, som nævnt ovenfor, kun anvendes til brugsstatistik, samt arkiv over køb for kundens skyld i tilfælde af returvarer, reklamationer og garanti. Vi henviser til vores persondatapolitik, der kan findes her. Vi henviser i øvrigt til Shopify’s privatlivspolitik som du finder her.

Vi samarbejder med Shipmondo.dk så vi kan fragte vores pakker til vores kunder. Du kan læse deres privatlivspolitik her og vedlagte databehandleraftale.

NL anvender Microsoftbaseret software. Vi gemmer bl.a. mails ift. ovenstående kundesituation, samt i situationer hvor der måtte være korrespondance mellem kunder og leverandører. Leverandørmails gemmes i henhold til bogføring og regnskab og arkiveres som udgangspunkt, men er begrænset til 5 år, som vi er forpligtede til iht. relevant lovgivning for bogføring og regnskaber. Vi henviser i øvrigt til Microsofts sektion om GDPR i deres trust center.

NL anvender Bambora til betaling af vare(r). Vi henviser til Bamboras sektion om GDPR.

Slettepolitik
Vi opbevarer, som udgangspunkt personoplysninger af vores kunder så længe vi har en kunderelation og som minimum så længe de er nødvendige til at opfylde formålet med behandlingen. Opbevaringsperioden svarer derfor som udgangspunkt til udløbet af den toårige garantiperiode. Personoplysninger vil i særlige tilfælde kun blive opbevaret i en længere periode, herunder hvis det er nødvendigt for at behandle kundens reklamation.


Dataminimering
NL bestræber sig på at minimere den data som indsamles i forbindelse med virksomhedens drift.

Oversigt over databehandlere og IT-leverandører og det gensidige forhold.

(XXX)

Ovenstående samarbejdspartnere er de databehandlere som NL benytter sig af. I tilfælde af kompromittering vil disse partnere blive notificeret. Ligeledes vil ovenstående blive notificeret, hvis en kunde ønsker at benytte sig af ”retten til at blive slettet”, og deres data vil blive slettet såfremt det ikke er i strid med vores retslige og/eller legitime grundlag for at opbevare deres persondata.

NL bestræber sig på en hurtig behandling på en sådan forespørgsel.

Kommunikation
NL anvender følgende skrivelse til kunder som ønsker at gøre krav på sin ret til at blive slettet i tilfælde af at deres henvendelse ikke er tydelig:

”Kære -----

Tak for din henvendelse (evt. dato).

Vi kan oplyse, at vi behandler dine personoplysninger til brug for vores virksomheds håndtering af køb/salg af vores varer. Vi indsamler alene oplysninger, som vi har modtaget direkte fra dig som forbruger. Vi behandler dine oplysninger på baggrund af en legitim interesse i at drive vores virksomhed på vilkår, som ikke tilsidesætter hensynet til din ret til beskyttelse af personoplysninger og privatliv, jf. Artikel 6(1)(b) i databeskyttelsesforordningen. Vi udleverer ikke en kopi af dine oplysninger til tredjemand, da dette betragtes som en forretningshemmelighed. Du kan læse nærmere om vores brug af data under NL handelsbetingelser herunder privatlivspolitik.

Såfremt ovenstående ikke besvarer din henvendelse, er du velkommen til at rette henvendelse igen. Angår din henvendelse en indsigelse mod vores fortsatte behandling af dine oplysninger, bedes du redegøre nærmere for årsagen til din indsigelse. Vi behandler din eventuelle indsigelse med fortrolighed og disse oplysninger lagres ikke sammen med dine øvrige oplysninger. Datatilsynet er i sidste ende den relevante klageinstans.

Venlig hilsen

Nordens Lys

Nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev, og modtag eksklusive tilbud.